NOWOŚĆ Art Clay Srebro 950 Professional- już od 1 września 2016!

Data publikacji: 12-08-2016




NOWOŚĆ Art Clay Srebro 950 Professional

Art Clay Silver 950, najnowszy produkt firmy AIDA, w sprzedaży już od września 2016! 

Najlepszy wybór do zastosowań profesjonalnych - glinka srebra o wysokiej wytrzymałości oraz twardości. Art Clay Silver 950 ma postać wstępnie wymieszanej glinki i jest sprzedawana w czarnym opakowaniu 25 g lub 50 g. Na nowo opracowany skład daje zarówno twardość jak i wytrzymałość.

Większa wytrzymałość:

Art Clay Silver 950 jest ok. 60% bardziej wytrzymała niż tradycyjna Art Clay Silver jeśli chodzi o twardość powierzchni i odporność na zginanie.

*Wyniki mogą się różnić w zależności od warunków wypalania i pomiaru.

Dzięki wysokiej wytrzymałości, ACS 950 daje więcej możliwości w zakresie projektowania ozdób, które mogą być cieńsze, węższe, o niepołączonych końcach (w przypadku pierścieni) i bardziej delikatne. Srebrna powierzchnia finalnego elementu jest bardziej odporna na zarysowania. Wszystkie te cechy sprawiają, że Art Clay Silver 950 jest idealnym produktem polecanym profesjonalistom którzy sprzedają swoje wyroby. Ponadto, materiał ma unikalny srebrny odcień.

Powyżej prace wykonane z Art Clay Silver 950 Professional

Wstępnie wymieszana glinka:

Proces kształtowania i suszenia glinki przebiega tak samo, jak w przypadku aktualnie dostępnych odmian Art Clay Silver. AIDA gwarantuje, że glinka jest bardzo wysokiej jakości i jest od razu gotowa do użycia po wyjęciu z opakowania.

Proporcje składników glinki, kurczliwość oraz czystość po wypaleniu:

90% materiału stanowi sproszkowany stop srebra i miedzi, 10% spoiwo oraz woda.

Materiał kurczy się nieco bardziej niż tradycyjna Art Clay Silver. Dla wyrobu pierścieni przygotowaliśmy poniższe wskazówki.

Czystość po wypaleniu to Srebro 950. Kurczliwość po wypaleniu: ok. 11-13%.

Kurczliwość pierścieni:

Dla pierścieni o grubości 3 mm, należy przygotować pierścień o 3-4 rozmiary większy niż docelowy.

W przypadku płaskich pierścieni (o grubości 1,5 mm i szerokości 10 mm), należy przygotować pierścień o 4-5 rozmiarów większy niż docelowy.

W przypadku pierścieni większych niż opisane wcześniej, należy przygotować pierścień o 5-6 rozmiarów większy niż docelowy.

Warunki wypalania - wypalanie w piecu -

Kolejną zaletą Art Clay Silver 950 jest to, że do wypalania NIE POTRZEBA węgla. Nie wymagane są żadne dodatkowe przygotowania do wypalania więc obejdzie się bez zbędnego bałaganu! *Wypalanie może odbywać się jedynie w piecach elektrycznych z kontrolą temperatury. Materiał nie nadaje się do wypalania w piecu gazowym i przy pomocy palnika. Należy zapoznać się z instrukcją wypalania ponieważ różni się ona od procesu wypalania tradycyjnej glinki Art Clay Silver. 

[Poniżej opisano poszczególne etapy wypalania po uformowaniu i wysuszeniu ozdoby]

  1. Umieść ozdobę w piecu w temperaturze pokojowej i nastaw temperaturę pieca na 500°C.
  2. Podgrzej temperaturę do 500°C a następnie utrzymaj ją przez 30 minut.
  3. Ustaw temperaturę pieca na 870°C i utrzymaj ją przez 60 minut.
  4. Wyłącz piec i odczekaj, aż temperatura spadnie do 200°C.
  5. Wyjmij ozdobę i zaczekaj, aż całkowicie ostygnie lub pozostaw ją w piecu aż temperatura wewnątrz niego osiągnie wartość temperatury pokojowej.

Przechowywanie:

Glinka Art Clay Silver naturalnie wysycha podczas używania. Dlatego należy wyjąć tylko taką ilość surowca, jaki jest potrzebny do wykonania pracy, a pozostałość szczelnie owinąć folią spożywczą tak, aby nie docierało do niej powietrze. Materiał należy przechowywać w szczelnym pojemniku.

Jeżeli materiał ma być przechowywany przez dłuższy czas, należy owinąć go folią spożywczą i umieścić w lodówce. Powoduje to wolniejsze utlenianie w porównaniu do przechowywania w temperaturze pokojowej. Należy tak zapakować materiał, żeby folia szczelnie przylegała do niego.

*Nie wolno przechowywać w zamrażarce.

Pytania & odpowiedzi (FAQ) Art Clay Silver 950

*Dalej w instrukcji skrót ACS oznacza Art Clay Silver

Pytanie: Czy Silver 950 różni się w dotyku od tradycyjnej ACS?

Odpowiedź: Praca z użyciem ACS 950 nie różni się zbytnio od pracy przy zastosowaniu tradycyjnej ACS. Jeżeli glinka wydaje się sztywna po wyjęciu z opakowania, należy ją dobrze ugnieść przed zastosowaniem.

Pytanie: Czy jest różnica w suszeniu w porównaniu do tradycyjnej ACS? Czy materiał zachowuje taką samą wytrzymałość i elastyczność po wyschnięciu?

Odpowiedź: Nie ma różnic w czasie suszenia. Wytrzymałość i elastyczność po wyschnięciu jest niemal taka sama jak w przypadku tradycyjnej ACS.

Pytanie: Czy osoby cierpiące na alergie na metale napotykają jakiekolwiek problem jeśli dotykają i/lub pracują z glinką?

Odpowiedź: W rzadkich przypadkach może dojść do reakcji alergicznej na metal. Jednak w większości sytuacji, jeżeli regularne noszenie ozdób ze srebra nie sprawia problemów, jest niewielkie prawdopodobieństwo reakcji ze względu na wysoką czystość glinki w porównaniu ze srebrem próby 925, które jest zazwyczaj stosowane w pracach jubilerskich.

Pytanie: Czy z ACS 950 można przygotować własną pastę do mocowania i łączenia wysuszonych elementów z ACS 950? Oraz czy możliwe jest przygotowanie własnej pasty z ACS 950 do mocowania i łączenia wypalonych elementów z ACS 950?

Odpowiedź: Można przygotować pastę z ACS 950 mieszając surowiec z wodą. Można jej używać do mocowania i łączenia wysuszonych elementów z ACS 950. Jednak aby mocować i łączyć wypalone elementy z ACS 950, proszę użyć pasty z tradycyjnej ACS a następnie ponownie wypalić ozdobę w temp. 800°C. 

Pytanie: Czy można stosować pastę z tradycyjnej ACS podczas pracy z ACS 950?

Odpowiedź: Tak, pasta z tradycyjnej ACS może być stosowana do wysuszonych oraz wypalonych ozdób z ACS 950.

Pytanie: Czy można łączyć ACS 950 z innymi materiałami z serii ACS (Regular Art Clay Silver, Slow Tarnish)?

Odpowiedź: Połączenie ACS 950 z innymi produktami z rodziny ACS powoduje zmianę właściwości materiału. Będzie to miało wpływ na warunki suszenia i wypalania, dlatego odradzamy łączenie ze sobą różnych odmian glinek, ponieważ istnieje możliwość uszkodzenia pracy podczas wypalania.

Pytanie: Jaka jest kurczliwość ACS 950 po wypaleniu?

Odpowiedź: Kurczliwość wynosi ok. 10-13% długości.

*Kurczliwość tradycyjnej Art Clay Silver to 8-9% długości.

*W przypadku projektowania pierścieni, należy założyć jeden dodatkowy rozmiar więcej niż w przypadku pierścieni z tradycyjnej ACS.

Pytanie: Jaka jest czystość materiału po wypaleniu? Czy na ozdobę można nanieść znak probierczy?

Odpowiedź: Czystość srebra po wypaleniu to 95%. Można nanieść znak probierczy [Sterling] [SILVER] [SV950] [SILVER950]. Zgodnie z przepisami urzędu probierczego w Wielkiej Brytanii, srebro o czystości powyżej 92,5% a poniżej 95,8% można oznaczać jako [Sterling].Uwaga! Info na temat polskich przepisów podamy już wkrótce.

Pytanie: Czy można wypalać elementy z ACS 950 ozdobione kamieniami syntetycznymi?

Odpowiedź: Tak. Zasady pracy z kamieniami są takie same, jak w przypadku tradycyjnych produktów z rodziny Art Clay Silver.

Pytanie: Czy można lutować elementy z ACS 950?

Odpowiedź: Lutowanie jest możliwe.

Pytanie: Czy na wypalonych ozdobach z ACS 950 można umieszczać złotą folię?

Odpowiedź: Tak. Proces odbywa się tak samo jak w przypadku tradycyjnych produktów z rodziny Art Clay Silver.

Pytanie: Czy pozostałą po pracy resztę ACS 950 można przechowywać w nawilżaczu (pojemnik z nawilżoną gąbka itp.)?

Odpowiedź: Jeżeli w nawilżaczu ACS 950 będzie wystawiona na działanie wilgoci, rozpocznie się utlenianie. Zalecamy szczelne owinięcie materiału folią spożywczą przed umieszczeniem go w nawilżaczu.

Pytanie: Czy żeby oczyścić utlenione fragmenty muszę użyć kwasu?

Odpowiedź: Można użyć kwasu, ale nie jest to konieczne. ACS 950 zmienia kolor na szarawy zaraz po wypaleniu, ponieważ zawiera niewielką ilość miedzi, ale polerowanie przywraca srebrny połysk.

Pytanie: Czy można stosować ACS 950 przy pomocy strzykawki?

Odpowiedź: Tak, jest to możliwe tak jak i w przypadku tradycyjnej ACS. Prosimy zastosować polecaną przez AIDA pustą strzykawkę, nr artykułu: A-0031.


Opracowanie: Aida Chemical Industries Co. Ltd. , tłumaczenie Planetart